Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Ulrika Adolfsson

Startsidan / Lättläst / Arbetsplatser

Arbetsplatser

Bild: Trähustillverkning. Fotograf: Mikael Fritzon.

Det finns ungefär 1 800 företag i Eksjö kommun.
Många i Eksjö kommun arbetar med trä
vid till exempel husfabriker och sågverk.
Här finns också ett stort kemiskt företag
som gör lacker.
På Höglandssjukhuset arbetar cirka 1 700 personer.
Ungefär 1 500 människor arbetar åt kommunen.

Eksjö Garnison är en annan stor arbetsplats
där 600 militärer och andra personer arbetar.

I Eksjö finns också tingsrätt och ett polishus.

Senast kontrollerad: 2014-05-13.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies