Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Karin Nordin
Huvudmeny

Startsidan

Barn & Utbildning

Boende & Miljö

Socialt stöd & Omsorg

Kultur & Fritid

Kommunen

Politik

Näringsliv

Turism

Byt språk till engelska 

Startsidan / Lättläst / Arbetsplatser

Arbetsplatser

 

Bild: Trähustillverkning. Fotograf: Mikael Fritzon.

Det finns 900 företag i Eksjö kommun.
Många i Eksjö kommun arbetar med trä
vid till exempel husfabriker och sågverk.
Här finns också ett stort kemiskt företag
som gör lacker.
På Höglandssjukhuset arbetar 2 000 personer.
1 600 människor arbetar åt kommunen.

Eksjö Garnison är en annan stor arbetsplats
där 600 militärer och andra personer arbetar.

I Eksjö finns också tingsrätt och ett polishus.

Senast kontrollerad: 2009-11-20.

TranslateTranslate

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies