Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan, Eksjö. Fotograf: Karin Nordin

Startsidan / Lättläst / Boende

Boende

Lägenheter

Krusagården i grönska. Fotograf P-O Gunnarsson

Om du behöver en lägenhet
kan du kontakta Eksjöbostäder
telefon 0381-363 00
eller skicka e-post till eksjobostader@eksjo.se
Eksjöbostäder har en egen hemsida.

Du kan också hyra lägenhet av privata hyresvärdar.
På kommunens hemsida finns namn och
telefonnummer till dem.
Länk till lista med privata hyresvärdar.

Köpa hus

Bild: Bostadsområde i Eksjö. Fotograf P-O Gunnarsson.

På kommunens hemsida finns uppgifter om
vilka fastighetsmäklare som finns.
Dessa kan du kontakta om du vill köpa hus.

Bygga hus

Om du vill bygga eget hus
kan du köpa en tomt av kommunen.
Det finns lediga tomter på flera platser.

Du kan också ställa dig i kö för en tomt.
Om du vill veta mer, ring 0381-362 60.
Om du vill ha bygglov för att bygga ett hus
ring 0381-362 09
eller skicka e-post till samhallsbyggnad@eksjo.se

Senast kontrollerad: 2012-07-19.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies