Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan, Eksjö. Fotograf: Karin Nordin

Startsidan / Lättläst / Buss och Tåg

Buss och Tåg

Möjligheten att resa till och från Eksjö kommun är bra

Bild buss vid järnvägsstationen. Fotograf Karin Nordin.

Från Eksjö till Stockholm är det 300 km.
Från Eksjö till Malmö är det 310 km.
Från Eksjö till Göteborg är det 210 km.

Den stora vägen som heter riksväg 40
går genom alla större
tätorter i kommunen.

Tåg mellan Nässjö och Oskarshamn
stannar i kommunens tätorter.
Man kan även åka buss.
Det finns många busslinjer.
En del bussar och tåg går direkt till Jönköping.

Minst en gång per timme,
måndag till fredag
går buss eller tåg från Eksjö till Nässjö.
Från Nässjö kan man åka tåg till både Stockholm,
Göteborg, Malmö eller Köpenhamn.

Närmaste flygplats är Axamo i Jönköping.
Från Eksjö är det 60 km till Jönköping.

Senast kontrollerad: 2012-07-19.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies