Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Ulrika Adolfsson

Startsidan / Lättläst / Fritid och Idrott

Fritid och Idrott

Bild: Lekande barn i Prästängshallens simhall. Fotograf Mikael Fritzon

I Eksjö finns olika möjligheter
till träning och idrott.
Här finns Prästängshallen med
idrottshall och simhall.
Det finns också en ishall
den heter Storegårdshallen.
Olsbergs Arena är en arena 
som används för olika slags
evenemang.

En bowlinghall finns på Itolv-området.
Vid Ränneborg finns friidrottsbanor
och fotbollsbanor.
Tennisbanor och tennishall finns
vid Östanåskolan.

Idrottshallar finns också i flera
tätorter i kommunen.
I Eksjö kommun finns det många
sjöar som man kan fiska i.
För att få fiska måste du köpa
ett fiskekort.
Du kan köpa fiskekort på olika platser.
Länk till fiskekortsförsäljare.

Det finns många föreningar i Eksjö.
På kommunens hemsida finns en lista
med några av föreningarnas egna hemsidor.

Senast kontrollerad: 2016-01-28.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies