Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Ulrika Adolfsson

Startsidan / Lättläst / Fritid och Idrott

Fritid och Idrott

Bild: Lekande barn i Prästängshallens simhall. Fotograf Mikael Fritzon

I Eksjö finns olika möjligheter
till träning och idrott.
Här finns en simhall, en ishall och flera idrottshallar.
Olsbergs Arena är en arena som används för
olika slags evenemang.

En bowlinghall finns på Itolv-området.
Vid Ränneborg finns friidrottsbanor
och fotbollsplaner.
Tennisbanor och tennishall finns
vid Östanåskolan.

Idrottshallar finns också i flera
tätorter i kommunen.

I Eksjö kommun finns det många
sjöar där du kan fiska .
För att få fiska måste du köpa
ett fiskekort.
Du kan köpa fiskekort på olika platser.
Länk till fiskekortsförsäljare.

I kommunen finns många olika leder och motionsspår.
Där kan du cykla, springa, vandra, paddla kanot
eller åka skidor.
Utanför Ingatorp finns en slalombacke.

Det finns många föreningar i Eksjö.
Här på kommunens webbplats finns en lista
med några av föreningarnas egna hemsidor.

Senast kontrollerad: 2018-05-11.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies