Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Selected information in English - Manually translated pages.
Startsidan / Lättläst / Kommunen som organisation
Kommunen ansvarar för att det finns
barnomsorg och skolor,
att de äldre får vård och omsorg
och att funktionshindrade
har en bostad och arbete
eller sysselsättning.
Kommunen ser också till
att gator och parker är rena
och att bilarna kan parkera.
Miljöfrågor är ett annat område
som kommunen arbetar med.
Kommunen ger råd och bygglov när du vill
bygga eller göra ändringar på ett hus.
Bibliotek, idrottsanläggningar
och några museum ansvarar
kommunen för.
Räddningstjänsten rycker ut vid
brand och andra olyckshändelser.
Kommunens mål är att skapa
trygghet och säkerhet
för alla som bor och vistas
i Eksjö kommun.
Webbutveckling: Novitell AB
Powered By eZ publish