Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Ulrika Adolfsson

Startsidan / Lättläst / Länkar

Länkar

Här får du tips om webbplatser
där det finns lättlästa nyheter.
Här finns också länkar
till myndigheter och organisationer.
Klicka på de understrukna orden för att läsa mer.

Nyheter

8 sidor är en nyhetstidning som
ges ut av Centrum för Lättläst
Du kan både läsa tidningen och lyssna på tidningen.

Klartext i P4 är Sveriges Radios
nyhetsprogram på lätt svenska.
Här kan du lyssna till dagens nyheter
om Sverige och världen.
Programmet är tio minuter långt
och sänds vardagar klockan 18.00-18.10.
Om du har en dator kan du
lyssna direkt på programmet.

Klartext nyheter finns även på
Facebook, Twitter och Instagram.

Böcker

Legimus - talboks- och punktskriftsbibliotek

Myndigheter och organisationer

Riksdagens lättlästa sidor

Lättläst information och regeringen och Regeringskansliet

Diskrimineringsombudsmannen

Handikappförbundens samarbetsorgan

Dyslexiförbundet FMLS - för dem som har läs-, skriv- eller räknesvårigheter

Föreningen för Utvecklingsstörda Barn, Ungdomar och Vuxna

Afasiförbundet i Sverige

Autism- och Aspergerförbundet

Hjälpmedelsinstitutet

Senast kontrollerad: 2016-01-28.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies