Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Selected information in English - Manually translated pages.
Startsidan / Lättläst / Länkar
Här får du tips om webbplatser
där det finns lättlästa nyheter.
Här finns också länkar
till myndigheter och organisationer.
Klicka på de understrukna orden för att läsa mer.
8 sidor är en nyhetstidning som
ges ut av Centrum för Lättläst
Du kan både läsa tidningen och lyssna på tidningen.
Klartext i P4 är Sveriges Radios
nyhetsprogram på lätt svenska.
Här kan du lyssna till dagens nyheter
om Sverige och världen.
Programmet är tio minuter långt
och sänds vardagar klockan 18.00-18.10.
Om du har en dator kan du
lyssna direkt på programmet.
Talboks- och punktskriftsbiblioteket
Lättläst information och regeringen och Regeringskansliet
Handikappförbundens samarbetsorgan
Förbundet Funktionshindrade med läs- och skrivsvårigheter
Webbutveckling: Novitell AB
Powered By eZ publish