Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Google Translate Logotype
Logotyp
Bild: Gamla stan i Eksjö. Fotograf: Ulrika Adolfsson

Startsidan / Pressrum / Pressmeddelande / Arkiv 2017 / Eksjö kommun söker ny personalchef

Eksjö kommun söker ny personalchef

2017-12-01

Nu söker vi en ny personalchef som vill ta sig an uppdraget att utveckla det strategiska och operativa HR- och lönearbetet vid Eksjö kommun.

Eksjö kommuns personalavdelning är ansvarig för organisationens strategiska utvecklingsarbete och till viss del det operativa arbetet inom HR-området, samt all lönehantering och lönefrågor. Avdelningens uppdrag är att driva, samordna och utveckla HR-och lönefrågor inom kommunen och kommunens bolag.

Vi söker nu en personalchef som vill vara med i kommunens fortsatta utveckling, och arbeta med att leda och utveckla det strategiska och långsiktiga personalarbetet i kommunen. I befattningen ingår budget- och personalansvar för tolv medarbetare. Sex av dem arbetar med HR-frågor medan de övriga hanterar lönefrågor.

Nuvarande personalchef Anders Nermo har valt att gå vidare till annan tjänst inom organisationen där han bland annat kommer att arbeta med särskilda utredningar och samordning av kommunens nya gemensamma fordonsadministration.

Den lediga tjänsten som personalchef annonseras idag den 1 december och kommer att ligga ute till den 13 december. Målsättningen är att en ny personalchef ska vara på plats under våren 2018.

Kontaktperson

Tord du Rietz, kommundirektör
Telefon: 0381-360 02
E-post: tord.durietz@eksjo.se

Senast kontrollerad: 2017-12-01.

TranslateTranslate RSSRSS

Snabbval

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö | tfn vxl: 0381-360 00 | fax: 0381-166 00 | e-post: kommun@eksjo.se | Org.nr: 212000-0589 | Om webbplatsen| Om cookies