Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verksamheter. Vid brådskande ärenden kan du mellan klockan 17.00–20.00 nå Eksjö kommun via ett tillfälligt journummer. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.
Höglandskommunerna har via Höglandsförbundet genomfört en gemensam upphandling av en ny telefoniplattform. Syftet är att både spara pengar på abonnemang och samtal, och att öka möjligheterna till samverkan på Höglandet, vilket på sikt ska gynna servicen och tillgängligheten gentemot invånarna i de fem kommunerna. Först ut att byta till den nya telefoniplattformen var Sävsjö och Vetlanda kommuner, som genomförde bytet den 3 november. Därefter följer nu Aneby, Eksjö och Nässjö kommuner den 17 november.
Störningar kan även förekomma onsdagen den 18 november.
Om du har ett brådskande ärende till en verksamhet vid Eksjö kommun kommun, och det inte går att komma fram på det ordinarie numret, kan du den 17 november mellan klockan 17.00–20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85
Nyheten publicerad: 13 november 2020
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Fax:
0381-166 00