Logotyp Eksjö kommun

Avbrott i telefonin den 17 november

Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verksamheter. Vid brådskande ärenden kan du mellan klockan 17.00-20.00 nå Eksjö kommun via ett tillfälligt journummer. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.

Ny telefoniplattform installeras

Höglandskommunerna har via Höglandsförbundet genomfört en gemensam upphandling av en ny telefoniplattform. Syftet är att både spara pengar på abonnemang och samtal, och att öka möjligheterna till samverkan på Höglandet, vilket på sikt ska gynna servicen och tillgängligheten gentemot invånarna i de fem kommunerna. Först ut att byta till den nya telefoniplattformen var Sävsjö och Vetlanda kommuner, som genomförde bytet den 3 november. Därefter följer nu Aneby, Eksjö och Nässjö kommuner den 17 november.

Vilka berörs?

  • Under kvällen den 17 november, med start klockan 17.00 och några timmar framåt, bryts alla fasta nummer under några timmar.
  • Samtliga mobilnummer kommer med start klockan 17.00 och under kvällen/natten att flyttas från kommunens nuvarande operatör till den nya, vilket kan innebåra att mobilnummer kan vara otillgängliga tills dess att byte av SIM-kort har genomförts.

Störningar kan även förekomma onsdagen den 18 november.

Journummer

Om du har ett brådskande ärende till en verksamhet vid Eksjö kommun, och det inte går att komma fram på det ordinarie numret, kan du den 17 november mellan klockan 17.00-20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85

Nyheten publicerad: 16 november 2020

Kontakt

Eksjöbostäder AB

Besök:

Österlånggatan 16, Eksjö

Post:

Eksjöbostäder AB, 575 80 Eksjö

Telefon:

Telefontid:

Alla vardagar klockan 9.00-11.00