Hos konsumentvägledningen, Konsument Höglandet, kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.
Mer information om konsumentvägledning och hur du bokar tid finns på Konsument Höglandets webbplats:
Kontakt
Konsument Höglandet, Medborgarkontoret i Nässjö
Besök:
Stadshuset, Rådhusgatan 28,Nässjö
Post:
Stadshuset, Rådhusgatan 28, 571 31 Nässjö
Telefon:
E-post:
Sidan senast uppdaterad:
Konsumentvägledning i Eksjö kommun
Hos konsumentvägledningen kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.