Finns för dig som är över 18 år, har en psykisk ohälsa med omfattande svårigheter i det dagliga livet samt behov av samordning av stöd, vård och service.
Är en stödjande och vägledande insats för dig med psykisk ohälsa. Serviceinsatsen är fristående från myndigheter, frivillig, kostnadsfri och kräver inget biståndsbeslut. Den erbjuds under max tre månader. Fokus ligger på slussning till självständighet utifrån dina behov, funktion och mål. Serviceinsats Psykisk hälsa är en kommunal serviceinsats som har sin bas i Stöd- och återhämtningsenheten samt stöd och coachning via Peer supportfunktionen. Peer support står för person med egen erfarenhet av psykisk ohälsa.
Serviceinsats Psykisk hälsa kan tillsammans med dig kartlägga dina behov och stödja dig att ta steg för ökad delaktighet. Även stödja dig i dina kontakter och samarbete med myndigheter, hälso- och sjukvård samt andra i ditt nätverk.
Serviceinsats Psykisk hälsa beslutar inte om stöd, vård eller service. Tar inte över myndigheternas ansvar för samordning, svarar inte för vård eller behandling. Den ersätter inte det arbete som utförs av exempelvis god man, förvaltare, boendestöd, kontaktperson eller personlig assistent.
Kontakta oss på våra öppettider, enligt nedan, om du vill veta mer eller har frågor.
Jennie Swenson, Peer support och Isabelle Tauman Sigvardsson
Kontakt
Stöd- och återhämtningscenter
Besök:
Kaserngatan 16, 575 35 Eksjö
Post:
Eksjö kommun, stöd och återhämtningscenter, 575 80 Eksjö
Telefon:
E-post:
Fax:
0381-166 00
Telefontid:
Tisdagar och onsdagar klockan 12.30 till 16.30.
Sidan senast uppdaterad:
Serviceinsats psykisk hälsa
Finns för dig som är över 18 år, har en psykisk ohälsa med omfattande svårigheter i det dagliga livet samt behov av samordning av stöd, vård och service.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.