Aktiviteter för personer med funktionsnedsättning

För personer med funktionsnedsättning erbjuds ett allmänt utbud av aktiviteter, både aktiviteter som anordnas regelbundet varje vecka, samt helgaktiviteter och sommarresor.

Aktiviteter under veckan

Under veckodagarna ordnas en hel del aktivieter i Eksjö kommun riktat till LSS såsom bowling, café kväll, ridning, kör och fotboll.

Helgaktiviteter

På helgerna ordnas olika typer av aktiviteter. Till exempel länsdanser, resor, bowlingtävlingar och idrottsaktiviteter.

Länsdans

Vill du följa med på länsdans?
Anmäl dig till Veronica Bogren 070-535 08 56

Sommarresor

Under sommaren ordnas ett antal resor.

Fritidshäfte

Inför varje termin delar funktionshinderomsorgen ut ett fritidshäfte. I häftet finns information och kontaktuppgifter till alla aktiviteter.

Pluspolare

Pluspolarkortet är en möjlighet för dig som har någon form av funktionsnedsättning att lättare ta del av olika evenemang och verksamheter inom fritid och kultur. Med Pluspolarkortet får du ta med dig en "Pluspolare" som extra stöd och hjälp. Det kan vara en kompis, förälder, syskon eller granne. Det behöver inte vara samma person varje gång.

Pluspolaren kan följa med utan att betala entréavgift på till exempel idrottsevenemang, konserter eller bio. Du själv betalar ordinarie pris. Ansökan om pluspolarkortet görs till kommunens fritidsavdelning

Kontaktcenter

Besök:

Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö

Telefon:

E-post:

kommun@eksjo.se

Har du frågor kring aktiviteterna är du välkommen att kontakta:

Veronica Bogren, fritidssamordnare

Aktiviteter för personer med funktionsnedsättning i Eksjö kommun

För personer med funktionsnedsättning erbjuds ett allmänt utbud av aktiviteter som återkommer varje vecka.

En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

E-post: kommun@eksjo.se

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Samma tider som ovan.

Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.